חולמים על שיניים לבנות וצחורות? טיפול הלבנת שיניים זה הפתרון המושלם עבורכם

מי לא רוצה שיניים לבנות, צחורות ובוהקות? שיניים לבנות הן סמל יופי ואנחנו חשים ביטחון ותחושה טובה כאשר אנחנו מחייכים וחושפים שיניים נקיות ולבנות. אז מה זה בעצם טיפול הלבנת שיניים? האם יש דרכים טבעיות לשפר את גוון השיניים בבית? את כל התשובות תמצאו כאן.

מה קובע את צבע השיניים שלנו?

השיניים שלנו בנויות משלוש שכבות עיקריות והן האמייל – שהיא השכבה החיצונית המצפה את השן ומגנה עליה, צבע שקוף עד שנהב, שכבת חוצץ הנקראת צמנטום, שכבה אמצעית הנקראת דנטין – שכבת הצמנטום שהיא שכבה דקיקה מתחת לשכבת האמייל ותפקידה להגן על השכבה הבאה שהיא הדנטין. שכבת הדנטין היא שכבה של חומר קשיח בעל גוון צהבהב המגן על שכבת הליבה שנקרא מוך השן ובו מרוכזים כלי הדם והעצבים יחד עם רקמות רכות.

בגיל צעיר לרובנו יש שיניים לבנות אך צבען משתנה עם השנים. כאמור בטבען השיניים שלנו בעלות גוון שנהבי, אבל עם הזמן יש צביעה והכתמה של השיניים ממאכלים ושתייה. גם נטייה גנטית מהווה חלק מהעניין ומשפיע על גוון השן לצד השפעות הגיל וסימני הזמן. כמובן שכתמי קפאין, ניקוטין וצבעי מאכל שונים נטמעים בשכבת האמייל ונדבקים אליה. את ההכתמות על גביי השיניים ניתן להסיר פעמים רבות על ידי פוליש בסיום טיפול שיננית, או על ידי שימוש במשחת שיניים מלבינה ואפילו על ידי צחצוח עם מעט סודה לשתייה בבית. אבל כאשר מדובר בפיגמנט צבע משכבת הדנטין והאמייל, הבעיה תוכל להיפתר על ידי הלבנת שיניים אם בתהליך טיפול ביתי, עם הנחיה ופיקוח של רופא השיניים או במרפאת השיניים.

שיניים לבנות לחיוך מושלם

החיוך הוא כרטיס הביקור שלנו. אין ספק שחיוך יפה המציג שיניים לבנות תורם הרבה מאוד לדימוי העצמי שלנו. אם צבע השיניים מפריע לכם ואתם רוצים לשפר את המראה, טיפול הלבנת שיניים הוא הדבר הראשון שכדאי לנסות. כיום מטופלים רבים ממהרים לעשות צפויים או אפילו כתרים על מנת להשיג את מראה השיניים הרצוי. אבל אסור לשכוח שמדובר בטיפולים יקרים יחסית, ואף שאלו הם טיפולים אסתטיים עדיין יש פגיעה מסוימת בחומר השן הטבעית בעקבות ההשחזה, בעוד שהאסכולות בתחום רפואת השיניים מקדם שמירה על השן הטבעית עד כמה שאפשר. לכן, מומלץ קודם כל להתייעץ עם רופא השיניים שלכם באשר לאפשרויות ולבחור בטיפול הלבנה מתאים שיכול להשיג עבורכם תוצאה יפה וטובה במחיר נוח, לפחות כצעד ראשון בדרך לחיוך שיגרום לכם להרגיש בנוח.