רופאי שיניים מומלצים לשתלים

שתלים דנטליים הם בגדר טיפול מבוקש ומומלץ עבור מטופלים במקרים רבים, אך במידה ואתם סובלים מבעיות שיניים או מעוניינים לעשות שתלים מסיבות אסתטיות, חשוב מאוד להתייעץ עם הרופא המטפל ואף לקבל חוות דעת והמלצות על רופאי שיניים מומלצים בתחום שיקום הפה..

אספנו כמה מיתוסים בנושא שתלים דנטליים שחשוב להפריך

מיתוס 1 – כל רופא מוסמך לבצע שתלים דנטליים

אף על פי שמבחינה רגולטורית אכן כל רופא שיניים מורשה לבצע השתלת שתלים דנטליים, לא כל רופא שיניים שמציע את הטיפול אכן עבר הכשרה פורמלית מספקת והוא בעל ניסיון כדי לבצע את הפרוצדורה הכירורגית הזו על הצד הטוב ביותר.

רופאי שיניים המומחים לשיקום הפה עברו התמחות בתחום וצברו ניסיון רב בביצוע באבחון, בהכנת תכנית טיפול ובביצוע ההליך הכירורגי הכרוך בתהליך שיקום הכולל שתלים דנטליים. כל רופא שעושה שתלים דנטליים חייב להיות בעל ידע נרחב בפריודונטיה (תחום המתמקד ברפואת החניכיים), ברפואת שיניים משקמת ובכירורגיית הפה.

מיתוס 2 – מרכזים רפואיים להשתלות שיניים הם הטובים ביותר בתחום שיקום הפה, ובעלי ניסיון לעומת מרפאות שיניים פרטיות

אין סימוכין לכך שרופא העובד במרכז רפואי גדול הוא בעל ניסיון רב יותר לעומת רופא המטפל במסגרת מרפאה פרטית. זו טעות לחשוב שבמרכזים הרפואיים עוברים הרבה יותר מטופלים ועל כן לרופאים העובדים שם יש יותר ניסיון. תעשיית השתלים הדנטליים היא ענפה מאוד וכמו בכל תחום יש מי שמוכשר יותר בתחום ומי שפחות. מאות רופאי שיניים במרפאות פרטיות נחשבים כמומחים בתחום שיקום הפה וביצוע שתלים דנטליים על אף שהם אינם מזוהים עם מרכז רפואי מפורסם לביצוע שתלים.

מיתוס 3 – כל השתלים הדנטליים הם באותה איכות, לכן כדאי להשוות מחירים ולבחור בהצעה הנמוכה יותר.

לצערנו לא כל רופא שיניים שעושה שתלים יכול לספק את הטיפול האיכותי ביותר. רופאים רבים מקדמים שיווק של שתלים מסוימים כי הם מרוויחים על אותו סוג שתל או חומר עמלות, והשיקול הוא יותר כלכלי או מקצועי. במקרה של שתלים דנטליים דווקא המחיר הנמוך יכול לעלות לכם ביוקר בעקבות חוסר עמידות של השתל או עבודה לא טובה שנעשתה באופן לקוי כדי לקצר תהליכים וזמנים או למטרת חיסכון בכסף. החומרים בתחום רפואת השיניים הם יקרים ואין יותר מדי קיצורי דרך. כמובן שכל אחד יכול להפעיל שיקול דעת ולבדוק את כל האפשרויות העומדות לפניו כדי לקבל החלטה מושכלת, אבל בשורה התחתונה, לרוב יש קשר ישיר בין עלות השתל והחומרים בהם משתמש הרופא לטיפול , לעלות שלהם.