הלבנת שיניים מחיר

מאז ומתמיד שיניים לבנות ובוהקות הן סמל ליופי ונעורים, וכולנו היינו רוצים חיוך מושלם עם שיניים צחורות. בפועל, לגיל ולמוצרי צריכה שונים יש השפעה רבה על צבע השיניים, ולאורך השנים השיניים נוטות להצהיב.

כתמי קפאין או צבעי מאכל לרוב ניתן יהיה להסיר בטיפול שיננית על ידי ניקוי פוליש, אך צבע השן אשר משתקף משכבת האמייל החיצונית, הוא למעשה צבעה של השכבה הפנימית הנקראת דנטין. הדנטין מהווה את השכבה האמצעית במבנה השן, ומטבעו נוטה לגוון צהבהב. עם הזמן השיניים סופחות אליהן חומרים מכתימים, וגוון הדנטין משתנה.

על פי משרד הבריאות, בישראל רופאי שיניים הם היחידים שרשאים לבצע הלבנה רפואית מקצועית. גם לא לשינניות או קוסמטיקאיות מוסמכות את הרשות לבצע את התהליך. בנוסף, ישנם חומרים מקצועיים אשר בהם יכול להשתמש רק רופא שיניים מקצועי לאחר הוצאת מרשם, כאשר אלו החומרים החזקים ביותר שיכולים לסייע בביצוע ההלבנה בצורה האידיאלית.

היכן מתבצעת הלבנת שיניים?

הלבנת שיניים יכולה להתבצע במרפאה או בבית, תלוי בסוג ההלבנה. מבחינת הלבנת שיניים מחיר התהליך עשוי להשתנות בהתאם לסוג ומשך הטיפול הנדרש.

לפני כל טיפול הלבנה, על המטופל  להגיע לייעוץ אצל רופא השיניים, לבדיקת המצב הבריאותי של השיניים, מבנה השיניים ודרגת הצבע. לאחר מכן יוכל הרופא לערוך תיאום ציפיות עם המטופל, ולהתאים עבורו את הטיפול כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר.

בכל טיפול הלבנה בין אם בית או במרפאה, משולב חומר הלבנה שגורם לתהליך חמצון בתוך הדנטין והאמייל ומפרק את המולקולות של הצבע אשר יוצרים את הגוון הצהבהב או את הכתמים.

כאמור, יש טיפול הלבנה ביתי אשר נעשה על ידי סדים מותאמים אישית וחומר הלבנה הניתן במרשם. בטיפול זה המטופל צריך למלא את הסדים בכל ערב ולהרכיב אותם על השיניים לאורך הלילה בזמן השינה. טיפול זה אורך לרוב מספר חודשים.

טיפולי הלבנה אחרים נעשים על ידי חומרי הלבנה שונים בשילוב פעולת לייזר, והם מתבצעים על ידי רופא השיניים במרפאה. טיפולים אלה נחשבים למעט מהירים יותר, אך לא בהכרח. ישנם מקרים, בהם רופא השיניים יחליט להמשיך את התהליך שהחל במרפאה עם סדים וחומר הלבנה לשימוש בבית.

האם התהליך כואב?

תיתכן רגישות במידה מסוימת חולפת בזמן ההלבנה עצמה או אחרי הטיפול. ישנן משחות המיודעות לטיפול ברגישות ומומלץ להתחיל להשתמש בהן למנע כחודש לפני תחילת הטיפולים. לרוב השימוש במשחה לרגישות עוזרת מאוד עם הרגישות הנלווית לטיפול, אך במידה והמטופל חש אי נוחות או כאב ניתן ליטול משכך כאבים.