מתי צריך לפנות אל רופא שיניים חירום?

;

כולנו יודעים שחשוב לשמור על בריאות הפה והשיניים. חשוב לצחצח בוקר וערב, להשתמש בחוט דנטלי, להקפיד ללכת לטיפולי שיננית ולא לפספס את הביקורת אצל רופא השיניים.

כמובן שכאשר אנחנו מרגישים כאב או רגישות בשן מסוימת, נקבע תור לרופא, אבל מה קורה כשמתרחשת חבלה? כאשר נשברת שן או אם קמים באמצע הלילה עם כאבי תופת? במצבים כאלה נדרש טיפול חירום. כיום יש מרפאות חירום שעובדות בתורנות באזורים שונים בארץ.

במצבים בהן כואבות לכם השיניים בצורה בלתי נסבלת, בין אם כתוצאה מהזנחה, או מטראומה, רוצו ללא דיחוי לטיפול שיניים חירום בכדי לטפל בבעיה. ברוב המקרים, טיפול שיניים חירום יוכל להקל על הכאבים על ידי ביצוע טיפול עזרה ראשונה, ולקבוע לכם תור להמשך טיפול.

האם ניתן לטפל בכל בעיה כאשר מגיעים לרופא שיניים לטיפול חירום?

חשוב לזכור כי לא ניתן לטפל בכל בעיה במרפאת שיניים המציעה שירותי חירום. מרפאות השיניים מטפלות במקרים אקוטיים מאוד כאשר מצב המטופל אינו סובל דיחוי.

דוגמה טובה לכך היא כאשר מישהו סובל מכאב עקב דלקת נרחבת בשן שצריכה לעבור טיפול שורש. במקרה כזה רופא שיניים חירום טיפול חירום לא יוכל לבצע את טיפול השורש מיד, שכן נדרש הליך טיפול מקדים כהכנה כמו טיפול אנטיביוטי למשל, אבל הרופא בהחלט יוכל להפחית את רמות הכאב ולהקל על הסבל שחווה המטופל, ואפילו להתחיל בשלבים הראשונים של הטיפול הנדרש עד שהמטופל יוכל להגיע להמשך טיפול אצל רופא השיניים.

טיפולים כגון עקירות, שחזורי שן וטיפול בטראומה או חבלה, מחייבים פעמים רבות להגיע לכמה פגישות אצל רופא השיניים על מנת לתכנן ולהשלים את הטיפול.

כאשר מטופל מגיע סובל מכאב עז, זה מעיד על כך שכבר התפתחה דלקת וצריך לנקז נוזלים ומוגלה מהאזור הנגוע, ובנוסף להתחיל טיפול אנטיביוטי שיעצור את התהליך הדלקתי, ויאפשר לחזור ולהמשיך את הטיפול כאשר האזור כבר לא כואב, פחות נפוח ובצקתי וניתן יהיה לעבוד עליו בהתאם לטיפול הנדרש.

בכל מקרה, לא משנה מה הבעיה, אם אתם סובלים פנו אל מרפאת שיניים המציעה בדיקות וטיפולים במצבי חירום. הטיפול שתקבלו מרופא שיניים במרפאת חירום הוא בגדר עזרה ראשונה ומטרתו לטפל בכאב ובסבל ולמנוע החמרה של המצב.

רפואת שיניים דחופה, נועדה לספק מענה מידי למקרים חמורים, אך אינה מותאמת לספק טיפול יסודי או פתרונות מלאים לבעיות דנטליות..