האם ניתן לעשות הלבנת שיניים טבעית?

אנשים רבים  מחפשים דרכים טבעיות להלבנת שיניים, אך האם באמת ניתן להלבין את גוון השיניים על ידי שימוש בחומרים טבעיים? בעיקרון התשובה היא לא. יש שיטות טבעיות לניקוי יסודי של שכבת האמייל המצפה את השן, מה שתורם להסרת הכתמה כמו לדוגמה הכתמה חומה מניקוטין כתוצאה מעישון, או מקפה ושוקולד כתוצאה של צריכה מרובה של קפאין וקקאו.

כאשר מדובר על הלבנת שיניים טבעית, למעשה היכולת היחידה של חומרים טבעיים לסייע בשינוי גוון השיניים הוא בהסרה יסודית של מולקולות הצבע אשר מתגבשות על פני האמייל המצפה את השן ומכתימות אותו.

ישנן שתי אפשרויות טבעיות טובות שתוכלו לנסות בבית כדי להשיג מראה נקי בהיר ויפה יותר של השיניים, אך חשוב להדגיש שלא מדובר בטיפול שיכול להחליף את הפעולה של תהליך הלבנת שיניים אצל רופא השיניים.

קליפות בננה לשיניים לבנות

הבננה היא פרי מזין וטעים ובריא שמכיל ויטמינים ומינרלים רבים החיוניים לגופנו, אבל לא רבים יודעים שהבננה יכולה לעזור מאוד לכל מי שרוצה לשמור על שיניים נקיות וצחורות. לטובת השפעה על גוון השיניים שלנו, הפתרון מגיע דווקא מהקליפות , שכן הפרי מכיל מינרלים נחוצים כגון מגנזיום ואשלגן אשר מסייעים לשמור על שכבת האמייל של השן.

אז מה עושים? לוקחים את קליפת הבננה ומשפשפים את צדה הפנימי על פני השיניים עד שמרגישים שנוצרה שכבה דקיקה של חומר דביק. החומר הדביק הזה למעשה מכיל את ריכוז החומרים הפעילים שקליפת הבננה. משאירים את שכבת החומר על השיניים למשך עשר דקות. ולאחר מכן שוטפים היטב את חלל הפה ומצחצחים את השיניים עם מברשת יבשה ללא משחה.

לאחר השטיפה ללא משחה, מצחצחים שנית עם משחת שיניים כרגיל. לאחר מספר פעמים בהם תנסו זאת תוכלו לראות שיפור מסוים בגוון השיניים.

הלבנה טבעית עם סודה לשתייה

סודה לשתייה ידועה כחומר גבישי שעוזר מידית לתהליך של ניקוי יסודי והלבנה של השיניים, שגן גם תרכובת הסודה לשתייה היא בעלת אפקט מלבין, וגם הגבישים הקטנטנים מסייעים להסיר כתמים ולכלוכים מעל פני השן באופן יסודי.עם זאת חשוב מאוד להיזהר בשימוש בסודה לשתייה, כיוון שבמידה ומשתמשים בה במינון גובה ובתכיפות גבוהה היא יכולה לפגוע בחומר השן ולגרום לנזק בלתי הפיך.

מומלץ להשתמש בסודה לשתייה כדי להלבין את גוון השן רק בכמות קטנה מהולה במים. טבלו את מברשת השיניים במי הסודה לשתייה וצחצחו את השיניים, התוצאה תראה לעין מיד לאחר הצחצוח.