הלבנת שיניים בלייזר

חולמים על שיניים לבנות? רוצים חיוך מושלם עם שיניים ללא גוון צהבהב והכתמה? כיום ישנם טיפולי שיניים מתקדמים בתחום האסתטיקה וביניהם הלבנות שיניים בשיטות שונות. תוכלו להשיב לעצמכם את החיוך היפה ואת הביטחון העצמי בתוך מספר טיפולי הלבנה, והתוצאות בהחלט מדהימות, על כן הביקוש הרב.

ישנם כמה סוגים של טיפולים כאשר מדובר בהלבנת שיניים, הלבנה ביתית על ידי סדים שמוכנים עבור המטופל בהתאמה אישית, תוך שימוש בחומר הלבנה עם רכיבים פעילים  הניתן במרשם מרופא השיניים לתקופה של מספר חודשים.

שיטה נוספת כאמור, היא הלבנת שיניים בלייזר היא טיפול  להלבנת השיניים אשר מבוצע במרפאה על ידי רופא השיניים בלבד, כאשר גם בשיטת טיפול זו נעשה שימוש בחומר הלבנה עם רכיבים פעילים מסוג ג'ל, רק שחומר זה עובר שפעול  מזורז על ידי קרן לייזר.

תהליך הלבנה באמצעות קרן לייזר אורך לרוב כשעה והתוצאה נראית לעין באופן מידי. כמובן שכמו בכל תכנית טיפול, רמת התוצאות שניתן להשיג תלויות במצב השיניים ובגוון הראשוני שלהן, וכן במספר הטיפולים במרפאה להם נדרש המטופל להגיע.

מה הם הגורמים המשפיעים על גוון השיניים?

השיניים שלנו מורכבות משלוש שכבות – אמייל שהיא השכבה החיצונית המצפה את השן ומגנה עליה, והיא מברקיה ושקופה, מתחתיה השכבה השנייה הנקראת דנטין וצבעה הטבעי הוא מעט צהבהב, והשכבה הפנימית והקטנה ביותר נקראת מוך השן שהוא ליבת השן ובעצם בו נמצאים העצבים וכלי הדם.

גורמים רבים יכולים לשנות את צבע השן שלנו הן מפנים והן מחוץ.

יש צביעה והכתבה של השיניים המתרחשת על גביי האמייל כמו במקרה של כתמי ניקוטין מעישון או כתמי קפאין בעקבות שתיה מרובה של תה וקפה. מולקולות צבע של צבעי מאכל שונים במאכלים בעלי צבעים כהים או חזקים נספגים במידה מסוימת דרך האמייל וחודרים לדנטין, שם הם משפיעים על צבעו ולמעשה משתקפים דרך האמייל.

שני גורמים נוספים שתורמים לגוון שן צהוב או כהה הם נטייה גנטית וסימני הגיל. ככל שאנחנו הולכים ומתבגרים הדנטין בשיניים נהיה כהה יותר והגוון הצהוב/חום שלו ניכר יותר.

תהליך ההלבנה בלייזר הוא בגדר פרוצדורה קלה ללא כאבים. תיתכן רגישות קלה בשיניים בשל חומרי החמצון הפעילים בג'ל ההלבנה. למעשה פעולת ההלבנה מתבצעת על ידי מולקולות החמצון הללו, אשר חודרות את האמייל אל הדנטין, ומפרקות בו את מולקולות הצבע שגורמות לגוון הצהוב, כך שלמעשה תהליך ההלבנה הוא תהליך הבהרה.