טיפולי שיניים בהרדמה מלאה / סדציה

טיפולי שיניים בהרדמה

מלאה / סדציה

רבים מאתנו מבינים את חשיבות בריאות השיניים והצורך הממשי בשמירה על תקינותם, בסיוע צוות מרפאת השיניים.
לצערנו, הפרעות דנטאליות וכאבי שיניים אינם פוסחים על מי שלא מעוניין בהם, וכולנו נאלצים להתמודד, במידה זו או אחרת, עם החשש המלווה בטיפול.

מה עושים כאשר מטופל, ילד או מבוגר, מחויב לבצע טיפול שיניים אך אינו מסוגל להתגבר על החרדה הדנטלית שלו?
האם ישנה חלופה יעילה, המאפשרת לבצע את כל טיפולי השיניים הנדרשים ביום אחד, מבלי להרגיש בכאב?

מרפאת שן מציעה טיפולי שיניים בהרדמה מלאה, המאפשרים לבצע את כל טיפולי השיניים, ביום אחד.
הטיפולים מבוצעים בחדרי ניתוח פרטיים, על ידי צוות רפואי מיומן, בסביבה מקצועית ומכשור מתקדם

למי מתאים הטיפול?

1. ילדים ומבוגרים הסובלים מחרדה דנטאלית ונמנעים מטיפולי שיניים בשל כך.
  2. מטופלים המעוניינים לרכז את מכלול טיפולי השיניים הנדרשים, לתוך הליך מהיר, המבוצע ביום אחד.
  3. מטופלים הסובלים מפגמים דנטאליים, חמורים ומרובים, שמצריכים טיפול ממושך ומקיף.
  4. מטופלים שסובלים ממגבלת תנועה ממושכת בלסת או מחלות כרוניות שעלולות לסכן אותם.
  5. מטופלים אלרגיים (רגישים) לחומרי הרדמה מקומיים.
  6. מטופלים עם סף רגישות נמוך, כגון: ילדים, קשישים ואנשים בעלי צרכים מיוחדים.

אודות הטיפול

הטיפול מתבצע על ידי צוות רפואי מיומן, הכולל רופא מרדים, רופא שיניים וסייעות, שהתמחו בביצוע טיפולים בהרדמה מלאה. אל הצוות המטפל יצטרפו, לעתים, רופאי שיניים מומחים בתחום הטיפול המבוצע (כירורגיית פה והלסת, אורתודנט או רופא מיישר שיניים, מומחה לחניכיים ועוד). אשר גם כן עברו הסמכה לטפל בחדר ניתוח. לרוב, הטיפול צפוי להימשך בין שעה עד שש שעות, במהלכם יושלמו הטיפולים המבוקשים. במהלך טיפולי שיניים בהרדמה מלאה, ניתן לבצע אחד או יותר מההליכים הבאים: סתימות וטיפולי שורש, טיפול במחלות חניכיים, בניית עצם והרמת סינוס, עקירות, השלמת שיניים שבורות ובניית כתרים, השתלת שיניים ועוד. בנוסף, ניתן לבצע טיפולים לשיפור אסתטיקת הפה והשיניים, כגון: ניקוי אבנית והסרת כתמים, הלבנת שיניים וציפויים.

פגישת הייעוץ וההכנה לפני הטיפול

פגישת הייעוץ והבדיקות הקליניות הינן חשובות ביותר, לפני קבלת ההחלטה לביצוע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה. יתרונותיו של הטיפול רבים ותרומתו עיקרית עבור מטופלים רבים, שעד כה סבלו שלא לצורך. אולם, לא כל מטופל מתאים, בהכרח, לעבור הרדמה מלאה. טרם הטיפול, הרופא יבצע בדיקות קליניות מקיפות וצילומי רנטגן לקביעת ההליכים הדרושים לשיקום השיניים. כמו כן, הוא יבצע את כל המדידות עבור ההתקנים המלאכותיים הדרושים (לדוג’-  גשר, תותבות, כתרים ועוד), אותם יש להכין מראש במעבדה חיצונית. פגישת הייעוץ תכלול גם בדיקת התיק הרפואי להערכת מצבו הבריאותי של המטופל והתאמתו להליך של הרדמה מלאה. לעתים, הרדמה מלאה כרוכה בסיכון מינימלי שעלול לגרום לסיבוכים לא נחוצים. לכן במקרים מסויימים, הרופא יפנה את המטופל לבדיקות נוספות כגון: בדיקות דם, אק"ג, צילומי חזה לבדיקת תפקודי הריאות ועוד. בסיום הפגישה, ייקבע אופי ההליך והיקפו הצפוי, התכנית הטיפולית המומלצת והעלויות הכוללות.

כיצד מתבצע הטיפול?

על המטופל להגיע למרפאה במועד שנקבע לו לטיפול, תוך הקפדה על צום וביצוע ההכנות הנדרשות, בהתאם להוראות שהוא קיבל מצוות המרפאה. בתחילת הטיפול, הרופא המרדים יבצע הרדמה תחת בקרה קפדנית ובהתאם לסוג ההרדמה שנקבע. לאחר מכן, רופא השיניים יבצע את הטיפולים הנדרשים בשיני המטופל, מבלי שירגיש בכך כלל. משך ההליך ואופיו משתנים, בהתאם למורכבות ההליכים המבוצעים במהלך הטיפול. בתום ההליך, המטופל יישאר להתאוששות והשגחה במרפאה, למשך כמה שעות.

תופעות לוואי והחלמה

תופעות הלוואי לאחר טיפול שיניים בהרדמה מלאה אינם שונים מאלו של טיפול שיניים בהרדמה מקומית או טשטוש. היתרון העיקרי בביצוע הטיפול בהרדמה מלאה הוא בחוויית המטופל; שאינו חווה את החרדה והכאבים כלל. השעות הראשונות לאחר הניתוח, מתאפיינות בנפיחות, כאב ואי נוחות זמניים. לעתים, יופיעו שטפי דם והנפיחות עלולה להימשך ימים ספורים. חשוב לזכור שתופעות הלוואי ותקופת ההחלמה משתנות בהתאם להליכים שבוצעו במהלך הטיפול. לעתים, תקופת ההחלמה תתלווה בנטילת משככי כאבים ואו אנטיביוטיקה.

לסיכום

תודות לטכנולוגיה החדישה והקדמה המבורכת, ניתן לטפל בפגמים ונזקים בשיניים ואף לשקמן, גם לאלו שכה חששו עד היום מלהתיישב על כיסא הרופא. טיפול שיניים בהרדמה מלאה מאפשר ביצוע מרוכז של הליכים דנטאליים, פשוטים ומורכבים כאחד, מבלי שהמטופל יהיה עד לחוויה או יחוש בכאבים.