ציפויים והשלמת שן שבורה

ציפויים והשלמת שן שבורה

אודות הטיפול

הטיפול נותן מענה למטופלים המעוניינים בהשלמת שן שבורה, תיקון שיניים בולטות או שקועות ביחס לקשת השיניים, השלמת שיניים קצרות או שונות בצורתן מהשיניים האחרות, תיקון מרווחים בין השיניים והלבנת שיניים צהובות ומוכתמות, במיוחד במקרים שטיפול הלבנת שיניים קלאסית לא צפוי לתת מענה אידיאלי.
ישנן מגוון שיטות ודרכים לביצוע והשלמת הטיפול: 
  • ציפוי 'קומפוזיט' –  זהו החומר המשמש לביצוע סתימה לבנה ואידיאלי במקרים של שחזור ושבר קטן בשן. ניתן להתאים את צבעו של החומר שיהיה זהה לשיני המטופל ולמראה אותו הוא מעוניין להשיג. מדובר בשיטת טיפול שמרנית, קצרה,
    יעילה מאוד לשיקום צבע השיניים ותוצאותיה מידיות. חשוב לשים לב שחומר הציפוי סופח צבעים עם השנים ולכן נדרשת תחזוקה שוטפת של חלל הפה והשיניים.
  • ציפוי חרסינה (למינייט) – שיטה חדשנית, מבוקשת ומומלצת בשל יתרונותיה הרבים ועמידותם של חומרי הציפוי לאורך השנים. בשלב הראשון, טרם קביעת התוכנית הטיפולית, חשוב לאבחן ולהתאים את ההליך, באופן שייתן מענה אופטימאלי לצרכי המטופל, ואף לדמות את התוצאה הסופית. לאחר קביעת התוכנית הטיפולית, הרופא יבצע הכנה לשיניים הכוללת הסרה של שכבת השן ולעתים גם השחזתה. לאחר מכן, תתבצע מדידה בהתאם למבנה וצבע השן הרצויים, בכדי להכין את ציפויי החרסינה הקבועים במעבדה. לרוב, הרופא ירכיב ציפוי זמני עד להשלמת התהליך עם הציפויים הקבועים.  בסיום התהליך, הרופא ידביק את חזית החרסינה על השיניים, פעולה הדורשת מיומנות, עדינות ודיוק רב בכדי להבטיח את מבנה השיניים והחיוך המצופים. 
  • כתר חרסינה (לומינירס) – שיטה זו מיועדת לשחזור וציפוי שבר נרחב בשן, תיקון אסתטי מקיף לשיניים מרווחות מאוד והלבנת שיניים שצבעם כהה (אפור-שחור).  הטיפול הינו מורכב יותר מהשיטות הקודמות ותוצאותיו חזקות ועמידות לאורך השנים. השיטה מעניקה מענה איכותי לטיפול בכתמים, סדקים ואף יישור קל של שיניים עקומות. במידה ותתקבל החלטה לבצע את הטיפול בשיטה זו, הרופא יכין את השיניים להדבקה, יבצע השחזה בשן, במידת הצורך ומדידה להתאמת הציפויים והכנתם במעבדה. להשלמת התהליך, הרופא ידביק את הציפוי על השיניים ויעצב את מבניהם וצורתם באופן שיעניק למטופל את המראה והחיוך לו הוא ציפה.