טיפול משמרת ■

טיפולי שיניים משמרים, כשמם כן הם, דואגים לשמור על השיניים במצב תקין ומונעים הדרדרות שיכולה להוביל לטיפולים מורכבים יותר.
כאשר מדברים על טיפולי שיניים משמרים מדברים בעיקר על ביקורת תקופתית, סילוק אבנית ע"י שיננית וטיפולי סתימות בלבד.

חשוב להבין כי רובנו סובלים מעששת בצורה זו או אחרת.
עששת נגרמת בין היתר ע"י רובד חיידקים הנדבק אל השן ומפריש חומצות המנסות לחדור את רקמות השן.
עששת חמורה עלולה להוביל לדלקת בעצב השן ולהזדקקות לטיפול שורש אולם, ביקורת תקופתית וסתימה במידה וצריך, תמנע את הצורך בטיפול שורש או בטיפולים קשים יותר בהמשך.

רבים חוששים מביקור אצל רופא השיניים ומעדיפים להזניח את השיניים עד לתחושת כאב בלתי נסבלת.

החשש נובע מחרדה קלה ומובנת ופחד מזריקה ומכאבים. למעשה, ההיפך הוא הנכון, בקורת תקופתית תמנע את הצורך בכאב!

מדוע כדאי להגיע לטיפול משמר אצל השיננית?

• טיפול תקופתי אצל השיננית עוזר לשמור על בריאות הפה בשגרה, ובעת צרה תומך בתהליכי הריפוי והשיקום שמבוצעים על ידי רופא השיניים והפריודונט.
  • רופא השיניים מפנה מבוגרים וילדים לטיפול אצל השיננית כל שלושה עד שישה חודשים לפי הצורך. תדירות זו תלויה בראש ובראשונה ברמת צחצוח השיניים האישית של כל אחד.
  • זמני הביקור אצל השיננית תלויים גם במצב הכללי של השיניים, בסוג השיקום ובגיל המתרפא.
  • לאנשים שעברו שיקום פה נרחב מומלץ לבקר לעיתים קרובות יותר, כדי לתחזק, לשמור ולמנוע היווצרות חיידקים בין הכתרים.
  • ילדים מופנים לטיפול מניעתי ראשון אצל השיננית בסמוך לגיל ארבע, לאחר ביקור אצל רופא השיניים.
  • ביקור כבר בגיל שנתיים יכול למנוע מחסום פסיכולוגי בעתיד ומומלץ לשם היכרות.
  • ביקור שגרתי אצל השיננית יכול לעזור באבחון מוקדם של מחלת חניכיים, מכיוון שאחד המאפיינים של מחלת חניכיים הוא היעדר סימנים בשלבים הראשונים של המחלה.
  • טיפול השיננית חשוב, גם אם אין סובלים ממחלת חניכיים, וזאת כדי למנוע הצטברות אבנית, הגורמת למראה לא נקי וריח רע מהפה.
  • מומלץ לשלב את הטיפול עם בדיקה שגרתית אצל רופא השיניים לאיתור בעיות בשלב התחלתי.